SKOLĒNU VIRZĪTA IZGLĪTĪBA | PIRMĀ PIEREDZE ŠĀDU SKOLU VEIDOJOT
Bērnībā, mācoties skolā, Es sapņoju, ka man uzdos ne tikai ar mācību vielu saistītos jautājumu, bet gan iesaistīs kopējā vides veidošanas procesā. Bet tā kā tas nenotika, es kļuvu par diezgan problemātisku skolnieci un visādi centos izrādīt savu protestu. Mācījos labi un tas skolotājiem vēl vairāk sarežģīja situāciju, kā atrast ar mani kopīgu valodu. Ar dažiem skolotājiem man tomēr palaimējās. Tie bija skolotāji, kas spēja saskatīt manu Esības būtību un ar cieņu iesaistīja mani sarunās.
Bērnu(patiesībā jau sevis) audzināšanas jautājums man vienmēr ir bijis saistošs un mūsu ģimenē ir pieņemts situācijas izrunāt iesaistoši. Tāpēc meklēju savam bērnam tādu skolu, kurā viņš tiktu pa īstam ieraudzīts un cienīts kā jau vesels cilvēks. Izpētot ārzemēs esošās skolas, kur mācību process tiek organizēts maksimāli iesaistot tajā pašus bērnus, sapņoju ko tādu piedzīvot arī Latvijā.
Neaprakstāms prieks un atvieglojums raisījās manī, kad Es uzzināju, ka Latvijā tiek vērta vaļā Acton Academy skola! Nekavējoties aizpildīju pieteikumu un tik pat zibenīgi saņēmu atpakaļ zvanu. Pēc dienas jau tikāmies ar šīs skolas dibinātāju Latvijā - Dāvi Martini, un, nu jau esam sabiedrotie šajā ceļā.
Kā mums veicas īstenojot bērnu vadītu izglītību? Kādi ir mūsu izaicinājumi un transformācijas? Kādas ir atziņas un novērojumi?
Bērnībā, mācoties skolā, Es sapņoju, ka man uzdos ne tikai ar mācību vielu saistītos jautājumu, bet gan iesaistīs kopējā vides veidošanas procesā. Bet tā kā tas nenotika, es kļuvu par diezgan problemātisku skolnieci un visādi centos izrādīt savu protestu. Mācījos labi un tas skolotājiem vēl vairāk sarežģīja situāciju, kā atrast ar mani kopīgu valodu. Ar dažiem skolotājiem man tomēr palaimējās. Tie bija skolotāji, kas spēja saskatīt manu Esības būtību un ar cieņu iesaistīja mani sarunās.
Bērnu(patiesībā jau sevis) audzināšanas jautājums man vienmēr ir bijis saistošs un mūsu ģimenē ir pieņemts situācijas izrunāt iesaistoši. Tāpēc meklēju savam bērnam tādu skolu, kurā viņš tiktu pa īstam ieraudzīts un cienīts kā jau vesels cilvēks. Izpētot ārzemēs esošās skolas, kur mācību process tiek organizēts maksimāli iesaistot tajā pašus bērnus, sapņoju ko tādu piedzīvot arī Latvijā.
Neaprakstāms prieks un atvieglojums raisījās manī, kad Es uzzināju, ka Latvijā tiek vērta vaļā Acton Academy skola! Nekavējoties aizpildīju pieteikumu un tik pat zibenīgi saņēmu atpakaļ zvanu. Pēc dienas jau tikāmies ar šīs skolas dibinātāju Latvijā - Dāvi Martini, un, nu jau esam sabiedrotie šajā ceļā.
Kā mums veicas īstenojot bērnu vadītu izglītību? Kādi ir mūsu izaicinājumi un transformācijas? Kādas ir atziņas un novērojumi?
PAŠATBILDĪGA BĒRNA AUDZINĀŠANA | SOKRĀTISKĀ PIEEJA
Turpinot izzināt un meklēt ceļus, kā veselīgi skolot bērnu, ar vien vairāk secinu, ka tas ir bērnu un vecāku kopdarbs. Bērna iesaiste viņa audzināšanas procesā ir cieši saistīta ar viņa spēju uzņemties atbildību par sevi.
Ar šo uzdevumu lieliski tiek galā Sokrātiskā audzināšanas pieeja. Sokrātisks jautājums palīdz izzināt sevi un citus, liek kritiski analizēt un izvērtēt pieņēmumus. Šādi veidojot attiecības vecāks un skolotājs kļūst par sabiedroto bērnam viņa ceļā. Rezultātā, draudzīgā vidē, bērna izaugsme ir strauji ieraugāma un attiecībās valda cieņa un saskaņa.
Vairāk par Sokrātisko pieeju un ne tikai aicinu uzzināt Zoom vebinārā, kurā Dāvis Martini dalīsies savā pieredzē un zināšanās.
Dāvis ir sava sirds ceļa gājējs, un, apvienojot savu investora karjeru, ir līdzdibinātājs pirmajai Acton Academy tīkla skolai Latvijā. Šīs skola ir atradusi veidu, kā ikdienā izmantot Sokrātisko pieeju savos pamatprincipos.
“Sagatavojiet savus bērnus ceļam, nevis ceļu saviem bērniem.” /sens sakāmvārds/
Ticu, ka daudzi vecāki iegūtu iekšējo mieru redzot savos bērnos attīstāmies tādas prasmes kā pašmotivācija, sevis vadīšana, kritiskā domāšana un atbildība. Lai tā notiktu, noskaties video un mācāmies šim vajadzīgās prasmes arī mēs!
Turpinot izzināt un meklēt ceļus, kā veselīgi skolot bērnu, ar vien vairāk secinu, ka tas ir bērnu un vecāku kopdarbs. Bērna iesaiste viņa audzināšanas procesā ir cieši saistīta ar viņa spēju uzņemties atbildību par sevi.
Ar šo uzdevumu lieliski tiek galā Sokrātiskā audzināšanas pieeja. Sokrātisks jautājums palīdz izzināt sevi un citus, liek kritiski analizēt un izvērtēt pieņēmumus. Šādi veidojot attiecības vecāks un skolotājs kļūst par sabiedroto bērnam viņa ceļā. Rezultātā, draudzīgā vidē, bērna izaugsme ir strauji ieraugāma un attiecībās valda cieņa un saskaņa.
Vairāk par Sokrātisko pieeju un ne tikai aicinu uzzināt Zoom vebinārā, kurā Dāvis Martini dalīsies savā pieredzē un zināšanās.
Dāvis ir sava sirds ceļa gājējs, un, apvienojot savu investora karjeru, ir līdzdibinātājs pirmajai Acton Academy tīkla skolai Latvijā. Šīs skola ir atradusi veidu, kā ikdienā izmantot Sokrātisko pieeju savos pamatprincipos.
“Sagatavojiet savus bērnus ceļam, nevis ceļu saviem bērniem.” /sens sakāmvārds/
Ticu, ka daudzi vecāki iegūtu iekšējo mieru redzot savos bērnos attīstāmies tādas prasmes kā pašmotivācija, sevis vadīšana, kritiskā domāšana un atbildība. Lai tā notiktu, noskaties video un mācāmies šim vajadzīgās prasmes arī mēs!
BRĪVA BĒRNA AUDZINĀŠANA UN ROBEŽAS
Brīvība būt savā autentiskumā nozīmē atrast savu pateiso vietu lielajā veselumā. Cieņpilni un harmoniski. Tāpēc robežas un to esamība ir tik kritiski svarīga, lai brīvība nepārvēršas par haosu.
Kā šo līdzsvaru sagalabāt bērnu audzināšanā, kas ir tie kritiskie punkti, kas norāda par veselīgumu šajā procesā un ko katram būtu svarīgi zināt par bērna brīvību un robežām?
Uz šiem jautājumiem rodi atbildes kopā ar dabiskas bērnu aprūpes entuziasti Jūliju Vanku.
Jūlija Vanka, projekta "Eko Mammas" līdzdibinātāja, bērnu aprūpes speciāliste.
“Šo ceļu esmu atklājusi jau nobriedušā vecumā un no sirds to eju, katru dienu mācoties gan akadēmiski, gan praktiski. Varu teikt, ka šis ir patiess aicinājums, palīdzēt vecākiem saprast savus mazuļus visos viņu vecumos.”
Mēs katrs esam atšķirīgi un vēlamies izpaust sevi savā pilnīgumā. Brīvība nozīmē radīt, jaunradīt un dzīvot, veidā kā tas katram no mums ir paredzēts. Mācāmies un meklējam veidus, kā to cieņpilni īstenot kopā!
Brīvība būt savā autentiskumā nozīmē atrast savu pateiso vietu lielajā veselumā. Cieņpilni un harmoniski. Tāpēc robežas un to esamība ir tik kritiski svarīga, lai brīvība nepārvēršas par haosu.
Kā šo līdzsvaru sagalabāt bērnu audzināšanā, kas ir tie kritiskie punkti, kas norāda par veselīgumu šajā procesā un ko katram būtu svarīgi zināt par bērna brīvību un robežām?
Uz šiem jautājumiem rodi atbildes kopā ar dabiskas bērnu aprūpes entuziasti Jūliju Vanku.
Jūlija Vanka, projekta "Eko Mammas" līdzdibinātāja, bērnu aprūpes speciāliste.
“Šo ceļu esmu atklājusi jau nobriedušā vecumā un no sirds to eju, katru dienu mācoties gan akadēmiski, gan praktiski. Varu teikt, ka šis ir patiess aicinājums, palīdzēt vecākiem saprast savus mazuļus visos viņu vecumos.”
Mēs katrs esam atšķirīgi un vēlamies izpaust sevi savā pilnīgumā. Brīvība nozīmē radīt, jaunradīt un dzīvot, veidā kā tas katram no mums ir paredzēts. Mācāmies un meklējam veidus, kā to cieņpilni īstenot kopā!
NESKOLOŠANA
bērna intereses virzīta mācīšanās
Redzot apkārt un piedzīvojot pašai, cik bērna skološana var kļūt par strīdu, dusmu un citādu negāciju uzceltu sienu starp vecākiem un bērniem, devos meklēt alternatīvas pieejas. Un atradu! Izrādās, ja bērnam ļauj iesaistīties viņa skološanas procesā, tad izglītība kļūst par kopmācīšanās piedzīvojumu, kas satuvina.
Lai uzzinātu vairāk aicinu uz dalību Zoom vebinārā, kurā Amanda Antra Ose pastāstīs par Unschooling jeb Brīvo izglītību un savu pieredzi to praktizējot jau 4 gadu garumā.
Amanda Antra Ose ir Brīvās izglītības mentore, Cilvēka dizaina konsultante un Ķermeņa apzinātības trenere.
Pētījumi ziņo, ka lielākā daļa šī brīža skolnieku, darbosies profesijās, kuras vēl nepastāv! (avots: thefuturelaboratory.com) Tad kādam ir jābūt šo bērnu izglītības procesam, lai viņi viegli atrastu savu ceļu dzīvē? Ejam meklēt atbildes kopā!
bērna intereses virzīta mācīšanās
Redzot apkārt un piedzīvojot pašai, cik bērna skološana var kļūt par strīdu, dusmu un citādu negāciju uzceltu sienu starp vecākiem un bērniem, devos meklēt alternatīvas pieejas. Un atradu! Izrādās, ja bērnam ļauj iesaistīties viņa skološanas procesā, tad izglītība kļūst par kopmācīšanās piedzīvojumu, kas satuvina.
Lai uzzinātu vairāk aicinu uz dalību Zoom vebinārā, kurā Amanda Antra Ose pastāstīs par Unschooling jeb Brīvo izglītību un savu pieredzi to praktizējot jau 4 gadu garumā.
Amanda Antra Ose ir Brīvās izglītības mentore, Cilvēka dizaina konsultante un Ķermeņa apzinātības trenere.
Pētījumi ziņo, ka lielākā daļa šī brīža skolnieku, darbosies profesijās, kuras vēl nepastāv! (avots: thefuturelaboratory.com) Tad kādam ir jābūt šo bērnu izglītības procesam, lai viņi viegli atrastu savu ceļu dzīvē? Ejam meklēt atbildes kopā!